יום שני, 18 בינואר 2016

דברים שכדאי לדעת לפי שבוחרים להשכיר רכב

השכרת רכב הפכה לנפוצה מאוד בקרב אנשים רבים ומשמשת לצרכים מגוונים. יש המשכירים רכב לתקופת ביניים לפני רכישת רכב חדש, יש שמשכירים רכב לצורך יציאה לטיולים, יש שזקוקים לרכב לצרכי עסקים וכן הלאה. לפני שפונים לחברות ההשכרה השונות כדאי לדעת כמה דברים בכדי לייעל את התהליך וכדי להקל על הבחירה.

קריטריונים לבחירה יעילה

מומלץ להכיר כמה קריטריונים חשובים לבחירה נכונה ברכב שכור. בין היתר כדאי לשים לב לקריטריונים כגון:

  • אוטומט או ידני – לנסיעות מרובות בעיר ישנה עדיפות לרכב בעל תיבת הילוכים ידנית. לעומת זאת, בנסיעות ארוכות, בתנאי שטח קשים או הרריים – תיבת הילוכים ידנית יכולה להיות טובה יותר.  
  • קטגורית הרכב – בזמן בחירת חברת השכרת רכב בישראל יש לזכור שהרכבים מחולקים לפי קטגוריות שונות. הקטגוריות משמשות להשוואה בין גדלי הרכבים השונים. בנוסף, הקטגוריות מייצגות גם מאפיינים כגון רמות יוקרה, רכבים קומפקטיים וחסכוניים לעומת רכבים משפחתיים וכן הלאה.
  • מחיר – מחיר ההשכרה הוא פונקציה של קטגוריית הרכב המועדפת, של סוג תיבת ההילוכים, מספר הימים של ההשכרה ומספר הנהגים. כדאי לשים לב שככל שההשכרה ארוכה יותר, המחיר ליום השכרה הולך ויורד. נקודה נוספת בהקשר למחיר – יש השפעה גם לסוג הביטוח וכן יש משמעות לצריכת הדלק של הרכב שבו בוחרים.
  • מטרת ההשכרה – בבחירת סוג הרכב יש לקחת בחשבון את מטרת ההשכרה – יש רכבים שטובים יותר לטיולים ארוכים, יש כאלה שמתאימים מאוד לנסיעה עירונית, יש דגמים לנסיעת שטח ויש שמתאימים למנהלים ולבכירים. 

לעיתים כדאי להיעזר בהמלצות בכדי שהבחירה תהיה באמת הטובה והמתאימה ביותר. המלצות כדאי לקבל לא רק מחברת ההשכרה עצמה אלא גם מלקוחות, חברים, פורומים מקצועיים באינטרנט וכדומה.



חשוב לעיין בחוזה

חשוב מאוד במהלך ההשכרה ולפני החתימה על החוזה לעיין היטב בסעיפים השונים של החוזה. בין היתר יש משמעות לסעיפים כגון:

  • הגבלות – בחלק מחברות ההשכרה יש הגבלות מסוימות על אופן השימוש. חשוב להיות ערים לכך ולנהוג על פיהן. 
  • יש לוודא מי מורשה לנהוג ברכב, האם יש הגבלות לפי גיל, האם רק נהג אחד יוכל לנהוג או שניתן להתחלף מעת לעת.
  • ביטוח – מומלץ לבדוק גם את סוג הביטוח, השתתפות עצמית במקרה של נזק, למי פונים במקרה של תקלה או תאונה.
  • דלק וקילומטרז' – לרוב, יש להחזיר את הרכב מתודלק ואין לעבור סך מסוים של קילומטר ליום. מי שלא יפעל כך ישלם תוספת המצוינת בחוזה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה