יום שלישי, 23 בפברואר 2016

המשפחה מתרחבת? כך תבחרו את הרכב המתאים ביותר

הרגע בו המשפחה גדלה הוא אחד המאושרים בחייו של כל מי שקשור אליה. אלא שהתרחבות המשפחה מצריכה לא מעט הכנות ושינויים, שלעיתים גם עולים לא מעט כסף. ההחלטה על רכישת רכב משפחתי, שיתאים לכל אנשי המשפחה הגדלה, היא אחת החשובות שיש לקחת. אז איך תעשו אותה על הצד הטוב ביותר?

הגודל וחשיבותו בבחירת מכונית


המשתנה הראשון שצריך להילקח בחשבון בבחירה של מכונית משפחתית הוא הגודל שלה. השוק מציע מגוון מכוניות למכירה, הנחלקות בהקשר הנוכחי לארבע קבוצות עיקריות: רכב משפחתי, רכב מיני משפחתי, ראש פנאי שטח ומיני ואן. את הרכב יש לבחור בהתאם לגודלה של המשפחה, כאשר החלוקה היא לרכבים המציעים מקום לחמישה נוסעים, ולעומתם כאלה המיועדים לשבעה נוסעים, ולכן מתאימים למשפחות הגדולות ביותר.

מומלץ לסקור את הרכב בצורה ישירה, להתבונן על שטח הפנים שלו (השאיפה היא שכולם ירגישו בנוח, ולא יצטופפו ברכב) ואף על פתרונות האחסון שהוא מציע – גודל תא המטען, מבחינה מעשית. זאת מכיוון שנסיעות עם ילדים מצריכות, כמעט תמיד, אחסון של לא מעט פריטים: עגלות, תיקים וכיוצא בזה.

לא רק גודל הרכב קובע, אלא גם רמת הביצועים שלו בשטח והנתונים הטכניים שלו. עקב כך, מומלץ מאד לקבל את ההחלטה רק לאחר שמגדירים את צרכי הנסיעה הנקודתיים של המשפחה - צריכות להישאל שאלות דוגמת מי אמור להשתמש ברכב, או לאילו מרחקים. התשובות לשאלות אלה עשויות להגדיר את המאפיינים המצופים מהרכב המשפחתי, ולכן גם להשפיע על הבחירה הסופית של הרכב.

התקציב ופתרונות המימון


הרחבת המשפחה מביאה להרחבה בלתי נמנעת של ההוצאות הכספיות של ההורים מדי חודש. אם מוסיפים לכך רכישה של רכב, ברור מדוע הבור הכלכלי אליו נכנסים עלול להיות עמוק יותר. הגדרת תקציב הופכת לכן לצעד מרכזי בהליך הרכישה של רכב משפחתי, כאשר חשוב לבחור רכב שניתן לעמוד בעלות הרכישה והתחזוקה שלו מבלי "להיחנק". ואגב, לא רק מחיר הרכב משחק כאן תפקיד, אלא גם צריכת הדלק שלו, עלות הטיפולים והביטוחים וכיוצא בזה. יש הבדלים עצומים ביחס לאלה, כך שבחירה לא נכונה עלולה לייקר את ההוצאות המשפחתית באלפי או אפילו עשרות אלפי שקלים.

יש חברות רבות בתחום הרכב, או אפילו בנקים, המציעים פתרונות מימון שאמורים להקל את הרכישה. מומלץ לערוך סקר שוק ולברר על האופציות שעשויות להתאים לכם, בין אם קבלת הלוואה מהבנק, עסקת טרייד אין הכוללת את הרכב הקיים, עסקת ליסינג מימוני ועוד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה