יום חמישי, 14 באפריל 2016

איך להתמודד עם הוצאות הדלק והרכב החודשיות?

כל מי שמחזיק רכב, יודע כי הכסף הגדול שעליו להוציא הוא על תחזוקה שוטפת. לא ניתן להתעלם גם מהוצאות התדלוק ולמרות שישנה ירידה מסוימת במחיר הדלק בשנים האחרונות, עדיין מדובר כאן בסכומים נכבדים. התנהלות נכונה מהבחינה הזו, יכולה לחסוך לא מעט כספים בכל חודש ובכך להקל על תחזוקת הרכב בצורה משמעותית. לפניכם מספר טיפים לחיסכון האופטימלי.

בחירה נכונה של רכב

לכל רכב, ולא צריך להיות מומחה בתחום כדי לדעת זאת, יש צריכת דלק שונה. גם אם נתוני היצרן שונים מהמצב בפועל (מכיוון שיש פרמטרים נוספים שמשחקים פה תפקיד), חשוב להשוות את צריכת הדלק בין הרכבים השונים, טרם קבלת ההחלטה על הרכב. הטענה כי רכב ידני הינו חסכוני יותר בדלק בהשוואה לרכב אוטומטי, אינה מדויקת.

לאורך זמן כל הבדל שכזה יהיה שווה הרבה מאד כסף, ולכן צריך להילקח בחשבון. לעומת זאת בעת השכרת רכב לצורך נסיעה נקודתית, ההשפעה של הדלק היא קריטית פחות ולכן יש להתבונן על מאפיינים אחרים ביחס לרכב.

אופי הנהיגה ומצב הרכב

כפי שרמזנו מעלה, ישנם פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון. לדוגמא: לצורה בה אתם נוהגים יש השפעה משמעותית על צריכת הדלק ברכב שלכם. הנסיעה שלכם צריכה להיות במהירות אחידה, פחות או יותר, תוך שאתם נמנעים ככל האפשר מהאצות או בלימות פתאומיות. באוטו שכולל ידית הילוכים ידנית, חשוב להתאים את ההילוך למהירות הנסיעה ולתנאי הכביש.

חשוב לבחון את מצב הרכב ולנסוע רק כאשר הצמיגים הם מאוזנים ובעלי לחץ אוויר תקין, שמן מנוע בכמות מספקת וכן הלאה. מכיוון שמשקל עודף מגדיל את המאמץ של הרכב ולכן גם את צריכת הדלק שלו, מומלץ שלא להפוך את תא המטען שלו ל"מחסן". נכון, כשלא מאחסנים חפצים בתא המטען באופן קבוע, תידרשו מדי פעם להוריד לרכב חפצים שונים, בהתאם לצרכי הנסיעה הספציפית, אך בטווח הרחוק תחסכו לא מעט כסף.

השוואת מחירים – גם בדלק

לא כל הנהגים מתייחסים לכך, אבל הפערים במחירים פר ליטר אצל תחנות דלק שונות, עשויים להיות משמעותיים. מומלץ לכם לערוך השוואה ולסמן לעצמכם את התחנות הזולות ביותר במסלול הנסיעה השכיח שלכם. אל תלכו תמיד על פי המבצעים המוצעים - גם אם תקבלו תדלוק או שטיפה חינם על תדלוק בסכום מסוים, אין זה אומר בהכרח שהעסקה משתלמת.

בנוסף, מומלץ לבחון את כרטיסי האשראי או מועדוני הלקוחות שאתם משתייכים אליהם ולראות האם כחלק מההטבות שהן כוללות, ניתנת הנחה על תדלוק בחברת דלק מסוימת. ברוב המקרים ההנחה היא על תדלוק בשירות מלא, כך שיש לבצע את החישוב הפרטני ולראות מה משתלם. אם אין לכם הטבה משמעותית על תדלוק בשירות מלא, כמובן שאנו ממליצים לכם לתדלק בשירות עצמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה